Monday 14 November 2011



Inilah Sesi Makroteaching saya. Ini baru set induksi dan perkembangan pengajaran Fasa 1. Saya merakamkan sesi makroteaching ini hanya menggunakan telefon. Masalahnya video yang dirakam dari telefon tersebut tidak begitu jelas. Oleh kerana pengajaran ini sudah kali yang ketiga saya cuba lakukan, saya mengambil keputusan untuk meneruskannya sahaja kerana sesi pengajaran yang pertama menggunakan kamera ( mikroteaching yang telah pun saya hantar ) mengalami pencahayaan yang tidak stabil hingga menjadikannya sangat terang dan tidak nampak apa yang saya tulis di white board.

Kali kedua, saya merakamkannya juga dengan kamera ( kamera lain dari yang pertama ), habis hingga 60 minit rakaman, bila dilihat, rakan saya baru sedar bahawa video tersebut tidak ada suara. Ya Allah sungguh menduga kesabaran. Murid saya juga seperti sudah lali dengan rakaman dan terpaksa berhadapan dengan rakaman yang sama.

Oleh kerana kesibukkan tugas hujung tahun serta ramai guru yang keluar berkursus, saya tidak berkesempatan untuk merakamkan sesi pengajaran kerana menggantikan tugas guru keluar dari satu kelas ke satu kelas. Ditambah dengan kesibukkan persediaan untuk program Hari Ucapan dan Penyampaian hadiah, maka sesi rakaman hanya mampu saya jalankan di minggu-minggu hujung persekolahan. Maka saya terpaksa meneruskan rakaman walaupun saya dapati rakaman tidak berapa jelas.

Mohon rakan-rakan yang melihat video ini untuk memberikan komen selain dari kejelasan visualnya ye....terima kasih.

No comments:

Post a Comment